5.4.10

Music monday

Jeg har i dag overladt alt til Behncken - min bedste kammerat og blogger på Behncken's. Vi stort set er sammen 24/4 og da han er altid klar med det nyeste musik må jeg gå til kort og sige, at han er hovedleverandør af mit iTunes-bibliotek. Erkendelsen er hård! Jeg har en plan om at give roret til Behncken en sjælden gang imellem og skrive om musikken der hamrer ud af vores højtalere - han ved det bare ikke endnu. Let's go!

Photobucket

Den første udgivelse jeg vil præsentere, er en remix EP fra Trentemøller. Han har netop udgivet Sycamore Feeling med Marie Fisker på vokal, og en ret melankolsk video. Sangen er virkelig fantastisk og har enormt meget stemning. På EP'en er der et helt udemærket remix fra Trentemøller selv, men også et fra Gui Boratto, der for nyligt lavede et sublimt remix af Massive Attack's Paradise Cirkus.


Next up er den dejlige Róisín Murphy. År tilbage var hun en del af Moloko, deres musik er rimeligt udbredt. Det er nu bare ikke helt så interessant som når Róisin slår sig løs alene.

Photobucket

Det er en fantastisk blanding af mærkelig disco og haute couture. Der er desværre ikke kommet videoer til de to nye singler, Orally Fixated og Mommas Place, men her kan du se videoen til Overpowered der er et par år gammel.


Til sidst er der noget musik jeg ikke ved noget som helst om. Og det er vidst heller ikke meningen. På deres hjemmeside står:
Bearing no marking, no number, no names. Only one sign, the Rad Omen.
De har har udgivet sangen Rad Atham. Jeg kommer lidt til at tænke på Justice's musik, og så alligevel ikke. Der er lavet en flot video til sangen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar