6.8.10

Give me your pineapple

Photobucket
Photobucket

Som Rasmus skrev i sidste indlæg har jeg været i det kulinariske køkken - denne gang vil det sige mit eget! Der blev kreeret fyldte ananas med rejer, krabbe, ris og ingefærdressing - dertil sake. For at gå i egotrip må jeg sige at det var fucking lækkert - nøj, den var god!

Go' fredag fra mig!

Update:
Jeg havde aldrig forestillet mig at fylde min blog med opskrifter, men med et par efterspørgsler bag øret synes jeg at denne af alle faktisk fortjener det! Here we go.

Til 2 sultne personer

1 stor ananas
6 spsk olie
1-2 spsk rød karrypasta
200 g kogt jasminris
4 fed hvidløg
1 rødløg
1 lille chili
200 g store rejer uden skal
2 dåser krabbekød
1 tsk tørret koriander
1-2 dl kokosmælk

Skær ananasen over på langs. Udhul den og skær frugtkødet i små terninger. Pil rødløg og hvidløg og hak det fint. Fjern kernehuset i chilien og hak den i små strimler.
Opvarm olien i en wok og steg karrypastaen i 1 minut. Tilsæt ris, rødløg, hvidløg, chili, rejer og krabbekød. Steg det mens du rører det godt sammen i ca. 2 minutter. Kom ananasstykker, korianderkrydderi og kokosmælk i. Kom fyldet i de udhulede ananashalvdele varm dem i oven i 10 minutter ved 200º.

Server med ingefærdressing.

4 spsk sojasauce
4 spsk riseddike
4 spsk sake eller sherry
3 spsk revet ingefær
1 spsk rørsukker
1/2 dl tomatpuré
fiskesauce

Rør alle ingredienserne sammen og smag til med fiskesauce.

Det smager virkelig røvgodt og er nemt at lave. Velbekomme og av din mave!

7 kommentarer:

  1. Orv, det ser ellers godt ud! :)

    SvarSlet
  2. Opskrift, opskrift! :D

    Prette please?

    Ser super nomnom og meget prof ud!

    SvarSlet
  3. Jonathan - tak, det var virkelig godt! :)

    Ladybird - Så burde du kunne gå amok i gryderne! ;)

    SvarSlet
  4. Årh, det var SÅ lækkert - tak for mad!

    SvarSlet
  5. Det ser virkelig godt og fancy ud!

    SvarSlet
  6. Det ser jo mega lækkert ud!

    SvarSlet
  7. Nice! Jeg har gemt det her indlæg nu, hæhæ... Det må jeg lige prøve en dag :)

    SvarSlet